201 Komen

SEJARAH PMR

SOALAN UJIAN SELARAS 1 SEJARAH PMR 2010

JAWAPAN

201 comments on “SEJARAH PMR

  1. nak tanye…folio sej form 3 ni….ape yg perlu ade dlm hasil kajian? tak tau mcm mne nak buat lah..

  2. tq….sbb tlah bantu saya….esk dah kna anto kt ckgu…tq very much

  3. Jutaan terima kasih yang x terhingga saya ucapkan kpd cikgu kerana ini amat membantu saya..

  4. salam . .camne nk wat rujukan?..

  5. di mana saya boleh dpt sampel/contoh kajian sejarah ting.3 2010(Perayaan di Malaysia)

  6. salam…….ckgu berapak tempoh yg pling cpat untk…mmbuat kerjew khusus…>??

  7. mcamanew nk buat kerjew pling cpat…

  8. salam cikgu…..knp sy cuba buka pd thn baru cina tu x kluar pn

  9. ckgu….bhn smua sy dah ada,cuma soalan yg ke dua tu jer…..ada x cth2 nya

  10. salam..cgu susah lah nak connect data cgu.dah cara lain kah maw cara lain dpt maklumat sejarah perayaan hari raya?

  11. cikgu,adakah folio ini penting untuk PMR?

  12. macam mna nk wt kje kursus ney….
    sye x thu la…
    stu pwn sye x buat lgi…

    • Pasti guru anda telah menerangkan bagaimana hendak membuat kerja kursus tersebut..ambilllah elemen 2 dan 3 yang cikgu dah sertakan..pasti kamu akan faham..t kasih

  13. TQ cikgu mahfuzah…menarik blog ni…membantu saya dan pelajar2 lain dalam dunia sejarah..kebetulan saya juga mengajar sejarah ting 3….tp saya baru lagi dlm pendidikan sejarah, so masih byk bendak yang saya perlu pelajari…semoga blog cikgu ni mampu membantu saya utk mengajar sejarah dengan lebih baik.

    • Sama-sama…saya dah 10 tahun mengjar tpi t4 dan t5…t3 baru 3 tahun..tapi saya cuba membantu pelajar2 t3…semoga cikgu alya juga berjaya..amin

  14. saya mizan pelajar ting. 3 yang sedang menyiapkan kerja khusus sejarah tetapi saya tidak cukup bahagian eleman 1

    • Elemen satu..dapatkan buku ilmiah..buku pendidikan Islam tingkatan 3 boleh…dalamnya ada sedikit tentang aidilfitri kan..em majalah yanga ada perihal aidilfitri..keluarga..nona ke..sampul kad raya…kad hari raya…orang sumber…cd raya ke…nak empat bahan bukti je..cukup. lebih letakkan dalam lampiran elemen 2…

  15. terima kasih cikgu atas maklumat ini….

  16. terima kasih atas maklumat ini……
    saya berharap agar cikgu berjaya…….

  17. cikgu…..cikgu ade soalan klon PMR bg subjek sejarah?

  18. cikgu boleh bg contoh elemen 2 PMR 2010??

  19. saya hargai jasa cikgu n x kn dlupakan
    nama penuh cikgu n gambar x de ke
    sy nk msk kn kt lampiran

    • tkasih..tak perlu lah gambar cikgu..cikgu bantu ikhlas..segan je…tapi kalau nak kenal boleh la buka face book cikgu Mahfuzah mohd noh..add la boleh kongsi ilmu yang ada..amin good luck untuk PMR..

  20. TQ cikgu.Krn tlh membantu sya

  21. cikgu tau x sek tanjung minyak
    sy bekas sek 2
    cikgu, sy nk btlkn ckit name sy azim bkn amin
    cikgu pown same semoga b’jaya mendidik murid2 cikgu

  22. cikgu kt ne sy nk lampiran utk folio geo

  23. cikgu, macm mne nak buat lampirn bg keje kurusus sej tg 3?
    tlg sy..

    cikgu u are the best!!

    • Lampiran sertakan 4 bahan lampiran seperti..gambar hari raya ke…Cd lagu raya..artikel hari raya…lebih kurang elemen 1

  24. cikgu dekat mne sy nk lampiran untk geografi

  25. cikgu lampiran sampul duit hari raya leh x

  26. cg tlg bgi cth elemen 3 folio sej ting 3…….please10…..

  27. bleh tolong x

  28. TERIMA KASIH ATAS IMFORMASINYA…..

  29. cikgu adakah lampiran itu sama dgn elemen 1 ??

  30. ckg,blh sye tnye sdikit???
    klau kta ltak lmpiran gbr smpul rya blh tak??

  31. salam…..
    terima ksh cikgu……
    hnya ALLAH jer yg dpt bls jse baik cegu…..

  32. Thnx….vrry must sir.

  33. tq r coz sediakan panduan utk uat keje khusus sejarah ea.moge2 tuhan balas jasa baik kalian..good luck…

  34. time kasih bg maklumt ni

  35. salam…. sampul kad raya tu kne fotostat dlu ke? atau kene bg yang ori?

  36. sume sdh siap kcuali rujukan n lampiran.. lampiran tu kalau nak letak bhan drpd intrnet, kne ad lman web dye jgak eh? dan.. rujukan 2.. cmne ek?

  37. salam cikgu.
    cikgu ade takk soalan2 yang mungkin akan kluar dalam pmr nanti?

  38. tank u cikgu…he3

  39. cikgu npe saya bukak dekat elemen 1 x bley sya punya microsoft 2003

  40. assalamualaikum!!!! cikgu nk tanye ckit
    bleh?

  41. saya nk tanye cam ne nk buat elmen 3 tentang esei sejarah??

  42. Tima ksih byk2 kpada cikgu
    sya akan igt jsa ckgu smpai sya berjaya
    Thank u so much

  43. macm mner care nak ingt fakta sejarah? byk sgt la, dri f1 smpai f3.

  44. cikgu..hsil kajian utk tahun baru china x ada ke?sy nk tgk contoh

  45. saya ada soalan. cikgu saya kata saya perlu membuat karangan sebanyak 15 muka surat. betul ke? dan di bahagian mana?

  46. nsb baek ada blog ckgu ne…law x da..tak taw r ……trma ksh bnyk2 r ckgu…

  47. Assalamua’laikum Warahmatullahi Wabarakatuh ..

  48. waa…bgs gler la cikgu nieh..tabek spring..ahha!..rajin…

  49. cikgu iwan nak tanya ni,tentang eleman 1 dan lampiran eleman 2 iwan nak tengok contoh2 2.

  50. Terima Kasih cikgu kerana memudahkan saya untuk membuat folio.
    boleh saya tanya cikgu mengajar di mana?

  51. assalammualaikum cikgu? ley tak cikgu bagi tahu contoh gambar yang boleh diletakkan kat hasil kajian 6.1 hingga 6.4 sebagai bahan sokongan????????

  52. sempoi……..tq

  53. terima kasih banyk banyk bnyk bnyk bnyk kat cigu…elmn 3 mmang saya x taw nk wat cam mna..elmn 3 yg ckgu bg 2 complete ke?..

  54. ckgu..
    cm mna nk buat elemen2??
    b’kaitan dgn pesta kaul..

  55. salam cikgu…walaup0n sy xknal ckgu,
    sy nk ucap time kaseh byk2 sbb da tl0ng sy…
    sy sntiasa d0akn ckgu..insyaallah..

  56. assalamualaikum,,
    cikgu sbnrnya sumber saya buat internet,akhbr,bku ilmiah.. 1 ag nk wat tmu bual..
    soaln die cmne nk wat ek?? nk bpe?
    pening~~

  57. tima kasih.. =)

  58. selamat sejahtera,nak tanya cikgu tentang kerja khusus tingkatan 3…….
    cikgu,elemen 3 nak tulis mcm mne??

  59. cikgu,bokehkah saya tahu apakah tugas seri bija diraja?

  60. cikgu kenapa cikgu jadi cikgu sejarah

  61. cikgu kenapa cikgu jadi cikgu sejarah yg baik

  62. cikgu ada tak contoh folio sejarah tingkatan 3 2011

    • dalam proses tapi tajuk naya banyak mungkin contoh yang cikgu bagi nanti tak sama dengan tajuk pilihan anda..

  63. Apa khbar ckgu?, aq nk tnya tntng krja krsus form 3 2011 nie, hasil kajiannya perlu buat semuanye ke ckgu????….

  64. cikgu,mcmana nak buat folio sej pmr 2011 elemen 2??x paham sgt!

  65. salam cikgu ,,,,
    nk tnya folio sjarah thun ni kna buat mcm mner ?
    sy xfham larh

    • mia cuba tanya pada cikgu sejarah mia..cikgu boleh tolong tapi takut tak sama dengan guru anda.nanti mereka marah pula

  66. nak folio sejarah untuk tahun 2011 tolong bagi maklumat sat

    • pihak berkuasa tempatan..mjlis daerah tempat anda..surau kampung atau tempat tinggal anda pun boleh dibuat kajian

  67. salam cikgu kerja folio thun ni..kena buat cam mner….?
    sy x brapa fham lah.

  68. salam,cg.
    boleh tak sy taip guna font/saiz lain untuk tajuk?font times new roma-12 kecil laa,,xnmpk sgt

  69. thanks to cikgu because buat blog nie. Senang skit sye nak search history information. Thanks a lot. XD

  70. saye x faham la nak wat mcm mane folio tu..cikgu wajibkan kami untuk wat majlis perbandaran tapi xde bahan la…

  71. ye sy nop jugop

  72. assalamualaikum. cikgu, ade x contoh kerja kursus sejarah PMR2011. pening kepala nak buat ni. semua bahan dah ade. just tak tau nak wat camne.

    • shamimi ikut step dalam panduan tugasan kerja kursus tu,,,em ada 3 elemen .elemen satu 4 bahan bukti seperti majalah, buku ilmiah,keratan akhbar dan apa2 lah..berkaitan tajuk…elemen 2 hasil kajian dan elemen 3 jawab soalan esei tu…tanyakan pada guru sejarah shamimi…

  73. cikgu nk tye folio tahun ny nk wt cm new???
    ade contoh x???

  74. fuh!!!!!!!lega rasanya,,folio sudah siap!!!tunggu cikgu perisa jer!!rupanya senang jer..lebih2lagi elemen 3..senang!!

  75. cikgu . .camne yang dipertua dilantik pda masa skang ?

  76. *Al-Tarikh Salasilah Negeri Kedah
    *Hikayat Merong Mahawangsa

    Apakah persamaan yang dinyatakan oleh sumber-sumber di atas tentang negeri Kedah?

    a.Pengasa Kesultanan Kedah
    b.Kedatangan agama Islam ke Kedah
    c.Hubungan Kedah dengan Siam
    d.Kemerosotan Kedah Tua akibat serangan Raja Chola

  77. salam,,,,cikgu boleh tolong saya nota2 sejarah bab 3 x??
    sya dah pening pala nii,,nk cri nota2 penting,,

  78. soalan kerja kursus PMR 2012. tempat sy ada syarikat keluarkan produk pertukangan logam. buat parang. parang dibuat dari logam kan? pernah keluar majalah 3 baru-baru ni. boleh tak buat tajuk ni?

  79. mohon perkongsian,ada x kaedah lain yg menarik selain ict?

  80. cikgu..kerja kursus sejarah 2012…kalau nk bt makanan…boleh tak kalau ibubapa student tu bt bisnes sos cili tp hanya pasarkan utk kwsn setempat aje…maknanya bisnes xbesar..k terima kasih.

  81. best cikgu+^_^

  82. cegu sa nak tnya…mcam mna nak bt flio ney???sa x brapa fham lar…maaf mnuyasah kna…

  83. ckgu klau wat psai tpng kek….bleh x??

  84. bley tak cg. hntr kat e-mel sye nota ringkas ting. 1,2, dan 3

  85. cikgu sy nak sample kerja kursus sejarah tingkatan 3,ad dak cikgu??

  86. cekgu.. sya tak tau nak buad objektif kajian… saya buad berkaitan makanan… mcam mane ek…? cekgu sj saya tak nak membantu lah… :'(

    • contoh kalau kerepek ubi…objektif awak…1.makanan tadi dapat diperkenalkan kepada generasi akan datang 2 sebagai tanda menghargai makanan tempatan atau tradisional 3..makanan tersebut dapat dijadikan sebagai sumber pendatan sampingan..4….mesti ada 4 baru dapat markah penuh…terima kasih

  87. cikgu!tolong sye!!!!~ mcam mane nak carik sume information uhhh!!!!kalau pegi tempat pengusahaan tersebut nak carik aper?! nak tanyer aper?! tolong sye cikgu!!!

  88. salam . cikgu saya kata dalam folio sejarah ni ade 4 elemen . boleh saya tau ape elemen tersebut ?

    • 3 elemen sahaj..elemen satu 4 bahan bukti kajian…elemen 2 hasil kajian..elemen tiga jawapan esei..kepentingan barangan buatan malaysia

  89. assalamualaikum ckgu,,semua hasil kajian kena bwat dlm bntuk esei ka ??

  90. Tolong bagi KERJA KURSUS SEJARAH PMR 2012 in PDF File atau Word file…
    Thank you. Your work will be appreciated and I will pay you. Please…

  91. cikgu apa bahan (jenis maklumat)yg diperlukan utk kerja kursus pmr 2012 tajuk makanan

    • produk tempatan..seperti tempeyek ke…kerepek ubi…kerepek pisang…batik …pembuatan wau dan sebagainya…

  92. BUDAK SY TANYA PERTUKANGAN LOGAM BUAT GRILL. BOLEH KE?

  93. cikgu sate boleh tak dalam folio sejarah 2012 tajuk makanan?

  94. susah lah nak buat… ada cara lain x..?
    ^^”

  95. cikgu boleh tolong saya tak ?? saya tak reti buat hasil kajian.. :)

  96. slam,saya betul-betul tak tahu macam mana nak buat…saya juga x tahu nak ambik tajuk…bila cikgu cakap pasal kerja khusus,kepala saya terus sakit

  97. buku teks KHB ting 2 dan perdagangan ting 4 dan 5 ada muatkan tentang usahawan. maklumat tentang pemasaran, pendaftaran syarikat dan maklumat lain yg boleh membantu hasil kajian. tp sayang tak boleh guna utk elemen 1. confius boleh guna ke tak boleh guna.?

  98. cikgu sya nk tnye klau buat syarikat yg jauh dr rmh bole ke?pstu sya x pegi tmpt 2?

  99. Tolong bantu saya bagaimana nak buathasil kajian ni???pening???Please help me!!

  100. Macm mana nak buat hasil kajian???

  101. OMGLOLHAX…!!!!!
    trimas cikgu…
    haha…..saya dh berjaya…
    somo n din…

  102. sgt bagus…d hrap cikgu dpt sediakan lbih bnyk mklumat ttg apa2 yg pntg n berguna..
    ROFL..!!!!!!!!
    AFK dulu…
    salam………………….

  103. Assalammualaikum cikgu … saya xtau nk bt yg objektif kajian .. bule x ckgu tlg ajar atau bgi saya contoh x cikgu ?? ..!!

  104. bagaimanakah slg belilah buatan brg malaysia dpt menyuburkan semangat potriotisme dlm kalangan rakyat di malaysia,mcm mana buat?

    • dalam menjawab soalan esei tersebut masukkan juga 5 unsur patriotisme…spt..bangga dengan barangan buatan malaysia…setia dengan barangan buatan malaysia

  105. salam, cikgu, buat keja khusus nie ada pilihan ke?

  106. cikgu hasil kajian kena buat semua ke dan macam mane

  107. terima kasih saya ucapkan kepada puan. harap puan sentiasa doakan saya supaya dapat berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan.

  108. Erm x phm lah ..
    boleh terangkan x ? ==’

  109. Salam ! cgu sye pljar form 3 di trengganu sye x thu buat mcm mne .
    bley ckgu bntu sye ?

  110. tolong la . dh bengong dh ni otak sye . keje ni bg sye dh mcm kt ofis plak . atoto >,<

  111. cikgu ! tlg sye please !

  112. assalamualaikum…….cikgu..ble tnya sikit???

  113. cikgu?boleh tnye skit?saya x fham nk buat macam mane kerja kursus ni?
    boleh cikgu bantu saya?

  114. xd contoh folio ke??

  115. salam… cikgu, saya dari pelajar tingkatan tiga di kelantan. saya sudah thu macam mana nak jawab elemen 2 dan elemen 3. tapi yang menjadi masalah sekarang adalah elemen 1. boleh cikgu cuba bagitahu macam mana hendak membuat elemen 1. cepat sikit cikgu, saya perlu hantar esok cikgu. saya memerlukan pertolongan cikgu, harap cikgu membantu… TERIMA KASIH….

  116. cikgu mahfuzah , terima kasih . blog cikgu banyak membantu saya .

  117. Cikgu bolehkah saya tahu sesuatu. Saya telah habis kerja kursus Geografi Dan Sejarah . Adakah markah tersebut dikira dalam PMR??

  118. Cikgu,markah kerja kursus ni dikira dlm peperiksaan pmr sebenar ke?

  119. Kerja kursus ke…mudah sahaja..pilih dahulu tajuk dan boleh emelkan soalan pada cikgu..cikgu.mahfuzah@gmail.com

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 156 other followers

%d bloggers like this: