9 Komen

Kajian Tindakan

Kertas kajian bertajuk ‘ Aplikasi Teka Silangkata Dapat Meningkatkan Penguasaan Fakta Sejarah Pelajar Tingkatan 1’

telah dibentang semasa Latihan Dalam Perkhidmatan siri 4/2009 pada hari Sabtu 11 Julai 2009 di Makmal Komputer SMK Sungai Rambai.

Kajian Tindakan

9 comments on “Kajian Tindakan

  1. assalamualaikum w.b.t. Cikgu Mahfuzah. di sini saya ingin memberi pandangan mengenai kajian tindakan cikgu. bagi saya, seelok-eloknya, cikgu dapat melampirkan sampel(contoh) soalan dan jawapan teka silang kata bagi memudahkan para guru sejarah merujuknya untuk menambahbaikkan cara danteknik membimbing para pelajar untuk memahami dan menguasai sebarang tema dalam P&P sejarah. Selain itu juga, saya mencadangkan cikgu dapat menambah kumpulan kajian dari setiap tingkatan kerana sukatan subjek ini semakin luas dan mendalam skopnya dan menunjukkan satu teknik untuk menarik minat para pelajar setiap tingkatan kepada sejarah. ini adalah komen saya buat masa ini, mohon maaf sekiranya pandangan ini boleh menyinggung perasaan Cikgu Mahfuzah. sekian, terima kasih.

    yang benar,

    mohd Kasturi nOr
    bekas guru sejarah tingkatan 6
    smk sultan abdullah, perak.

  2. Cikgu, boleh bagi contoh silang kata dan jawapannya sekali untuk dijadikan rujukan? TQ

  3. assalam, cikgu emelkan kajian tindakan cikgu pada saya boleh x?sya amat berminat dgn kajian tindakan yang dibuat oleh Guru-guru hebat untuk dijadikan panduan utk sya. sehinggakan sya mendapat idea yang banyak terhadap permsalahan pembelajaran apabila mengajar di sekolah. Masalah yang timbul inilah membuatkan saya ingin membuat kajian yang berbentuk penyelesaian masalah tersebut. Harap cikgu boleh membantu sya.

    Cikgu Jabbar
    SMK Bandar Tasik Puteri,Rawang
    abeja_nur@yahoo.com.my

  4. salam cikgu mahfuzah, saya mizan dari perlis mengambil kursus sejarah di IPG PERLIS. Boleh cikgu email kajian cikgu untuk dijadi panduan bagi kursus sejarah untuk kajian tindakan saya

  5. assalamualaikum cikgu mahfuzah. saya zahidah saila. saya guru sejarah bukan opsyen di SMK Pulau Ketam, Pelabuhan Klang. kajian tindakan yang dilakukan oleh cikgu sangat menarik minat saya untuk dijadikan sebagai panduan bagi menambahbaik teknik pengajaran saya. bolehkah cikgu toolong emailkan contoh kajian tindakan yang telah dilakukan oleh cikgu? jika cikgu bersetuju, saya berikan alamat email saya iaitu ilanasephia@gmail.com. kerjasama cikgu saya dahulukan dengan ucapan terima kasih. sesungguhnya, saya kagum dengan usaha cikgu…wassalam

Tinggalkan Jawapan

